Suhtlusportaalid muudavad reisimisharjumusi

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hakkajamad rändurid kasutavad reisi planeerimisel suhtlusportaalidest leitud kontaktidelt saadud infot.
Hakkajamad rändurid kasutavad reisi planeerimisel suhtlusportaalidest leitud kontaktidelt saadud infot. Foto: SHRUTI SHRESTHA/REUTERS
Interneti suhtlusportaalid mõjutavad üha enam seda, kuidas me reisime.

Kui varem eelistati reiside planeerimisel kuulata ekspertide soovitusi, siis nüüd toetutakse info saamisel peamiselt oma tuttavatele ja internetist leitud uutele kontaktidele, kirjutab AP.

«Sotsiaalne meedia ja reisimine moodustavad ideaalse paari, kuna mõlemad põhinevad kogemuste jagamise ja lugude jutustamise ideel,» ütles USA internetiekspert Mary Madden.

«Sinu loodud sisu, olgu selleks siis blogipostitus su lemmikrestoranist või jutt ja pildid hiljutisest Kreeka-reisist, on sotsiaalne valuuta, mida sa jagad inimestega, kes su sotsiaalse meedia ruumis liiguvad,» selgitas ta.

Twitter ja Facebook tunduvad usaldusväärsed

Reisi planeerides tuttavate ja omakorda nende tuttavatega suhtlemise kasuks räägib see, et internetis leiduva reisiinfo usaldusväärsus on kohati kahtlane. Näiteks võivad ettevõtete omanikud ise oma firmat kiita ja konkurentidele mahategevaid arvustusi kirjutada. Samuti on teada, et mõned reisimisele pühendatud internetilehed riputavad üles vaid nende söögikohtade ja hotellide andmed, mis neile selle eest maksavad.

Twitteris või Facebookis saadud info tundub paljudele usaldusväärsem ja mitte nii juhuslik kui suvaliselt internetilehelt leitu ning seda isegi siis, kui nad kirjutajat ei tunne.

Eelmisel suvel koos kallimaga Kanadat külastanud Jessica Flynn rääkis, et mainis reisiplaani ka eelmainitud suhtlusportaalides, mispeale mitmed majutusepakkujad ja söögikohtade omanikud temaga ühendust võtsid.

«Mõned mõttes teevad nad äri, aga samas sain sel moel kontakte, mida muidu mitte kunagi tekkinud poleks. Kirjutasin vastu, et peatun nende piirkonnast 30 miili lõuna pool ja küsisin, kas nad oskavad midagi soovitada. Ja nad vastasid ning andsid mulle pisut infot,» kirjeldas naine.

Twitteris ei saa reisifirmad pikka kiidulaulu laulda

Samuti suhtlusportaalidest reisiinfot kogunud Isahrai Azaria rääkis, et sai tuttavate tuttavatelt infot selle kohta, kui turvaline on sihtpunktis see või teine linnaosa.

Facebooki kasutavad paljud hotelliketid, lennufirmad ja turismiettevõtted, mis edastavad seal sooduspakkumisi ja uusimat infot. Kasutajate endi lisatud reisikirjadele ja –fotodele on samuti pühendatud satu internetilehekülgi, näiteks Everlater.

Reisimisega seotud firmade seas on eriti populaarseks saanud Twitter, mille abil jagatakse kasutajatega sooduspakkumisi, uudiseid ja isegi ilmainfot. Paljud vastavad portaali kaudu individuaalselt ka kasutajate küsimustele. Kuna korraga saab avaldada vaid kuni 140 tähemärgi pikkuse sõnumi, on teated lihtsad ja konkreetsed ning kasutajad ei pea kiidulaulu seest iva otsimisele aega kulutama.

«Inimesed hakkavad usaldama neid tunnustatud portaale, mis aitavad parimat tulemust saavutada,» ütles Mary Madden. Ta lisas, et netiavarustest ise infot otsida on keerukas, kuna selle hulk võtab silme eest kirjuks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles