Petetud kliendid esitasid reisifirma vastu ligi 100 000 euro eest nõudeid

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tuhandete eurode eest lennupileteid ostnud kliendid jäid soovitud reisist ilma.
Tuhandete eurode eest lennupileteid ostnud kliendid jäid soovitud reisist ilma. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Novembrikuu alguses äritegevusega kahtlust äratanud lennupiletite müüja Riina Lepalaane ja temaga seotud reisifirma ThinkGreen Company vastu on politseisse esitatud ligi 100 000 euro eest nõudeid.

Riina Lepalaan on turismiäris tegutsenud aastaid. Viimasel ajal tegeles ta Facebooki kaudu soodsate lennupiletite müümisega. Mullu sügisel hakkasid ilmnema aga juhtumid, kus kliendid ei saanud soovitud reisi ajaks ostetud lennupileteid. Lepalaan ei tagastanud neile ka raha.

Põhja prefektuur alustas Riina Lepalaane ning tema ettevõtte suhtes menetlust 18. novembril. Sellest ajast alates on politseile laekunud 58 avaldust ning rahalisi nõudeid on esitatud umbes 100 000 euro ulatuses.

«Menetlus on alustatud kelmuse paragrahvi tunnustel. Politsei selgitab uurimise käigus, kas tegu oli kelmusega või ebaõnnestunud majandustegevusega,» lausus politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Andres Sang. Ta lisas, et menetlusega seotud detaile ei ole paraku võimalik avaldada. Väidetavalt on Lepalaan käinud siiski politseis tunnistusi andmas.

Tarbijakaitseametile on seoses Riina Lepalaane ja ThinkGreen Companyga esitatud praeguseks 49 pöördumist. Nõuete kogusumma on 89 559,36 eurot.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul rääkis, et amet pöördus alates kaebuste laekumise hetkest 2013. aasta 7. novembril selgituste ja lahenduste osas korduvalt Riina Lepalaane poole ning seejuures määras ka kohtumisteks erinevaid aegu. Ent Lepalaan eelnevalt kokku lepitud kohtumistele ei ilmunud. Samuti ei andnud ta Pauli sõnul ametile selgituste ja lahenduste osas kirjalikku tagasisidet ega vastanud ühelegi nõudele, mis talle esitati.

Alates novembrikuu viimasest nädalast on ThinkGreen Company juhatuse liige Lepalaan tarbijakaitseameti jaoks kättesaamatu ning ametil puudub teave, kas ThinkGreen Company on kellelegi tema poolt makstut tagastanud või mitte. «Selle kohta ei ole avaldanud teavet ka ükski tarbija, kelle pöördumist on amet menetlenud,» lisas Paul. Facebookis kuulub gruppi «Maailma parim bronnide müüja Riina Lepalaan» juba 320 inimest.

Kasutas heauskseid

«Meie hinnangul on ThinkGreen Company loonud tegelikest asjaoludest ebaõige ettekujutuse, jättes mulje, et tegemist on kohusetundliku ja usaldusväärse ning kohustusi nõuetekohaselt täitva ettevõtjaga ja kasutanud heas usus tegutsevaid isikuid varalise kasu saamise eesmärgil ära,» teatas Paul. Tarbijakaitseamet on sama probleemiga kimbatuses olevatel inimestel soovitanud pöörduda politsei- ja piirivalveameti poole.

Nõuded ThinkGreen Company vastu Pauli sõnul igati põhjendatud. «Ettevõtte vastu nõuet omavatel isikutel on õigus nõuda oma nõude rahuldamist kohtu kaudu kas hagiavaldusega või maksekäsu kiirmenetluses,» kinnitas Paul.Kas ja millises ulatuses on ThinkGreen Companyl vara, mille arvelt oleks võimalik antud nõudeid rahuldada, tarbijakaitseametile teada ei ole.

Ametlikest Teadaannetest selgub, et ThinkGreen Company vastu on esitatud kaks maksekäsu kiirmenetlust, kuid nende menetluste ja tulemuste kohta tarbijakaitseametil täpsem teave puudub. Samuti pole teada, kas ja kui suur osa isikutest on esitanud kohtule hagiavalduse.

Tarbija24-l ei õnnestunud Riina Lepalaant telefoni teel tabada. Mullu novembrikuus väitis ta Tarbija24-le, et inimesed on oma lennupiletid kätte saanud. Muudele küsimustele ta lubadustest hoolimata ei vastanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles