Vaata, mille eest inimesed nõustuvad lennukis rohkem maksma

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fly.comi uuring näitab, mille eest inimesed on lennukis nõus rohkem maksma ja mille eest mitte.
Fly.comi uuring näitab, mille eest inimesed on lennukis nõus rohkem maksma ja mille eest mitte. Foto: Fly.comi ekraanitõmmis

Hiljutise Fly portaali uuringu järgi on teatud mugavused, mille eest valdav osa lennureisijatest on nõus rohkem maksma – mõnikord neid võimalusi lihtsalt tasu eest ei pakuta.

«Kui kunagi sisaldasid lennupiletid pagasit, einet, istekoha valikut ja palju muud, siis nüüd muudetakse need üha rohkem tasulisteks teenusteks, et firmal oleks võimalik rohkem teenida,» vahendab Fly portaali CNN.

«Üldiselt on lisatasud tulnud siia jäädavalt, kuna me näeme jätkuvalt, et piletihinnad langevad ja reisijatel palutakse maksta mitmesuguste teenuste eest, mille eest varem tasuma ei pidanud,» kommenteeris Fly.com tegevjuht ja asepresident Warren Chang.

Fly uuringu järgi ei ole inimesed kõige levinumate tasuliste teenuste eest nõus nii palju maksma. Mullu jaanuarist septembrini korjasid ainuüksi USA lennufirmad pagasitasudega 2,5 miljardit USA dollarit, kuid 89 protsenti uuringule vastanutest leidsid, et nende jaoks on oluline, et nad saaksid oma pagasile tasuta check-in´i teha.

Samuti küsivad kõik Ameerika lennufirmad siselendudel söögi eest lisaraha, kuid pooled küsitletutest arvasid, et tasuta toit oleks väga oluline. Kui lennujaamad langetaksid või kaotaksid tasu nende teenuste eest, võiksid nad teha juurde tasulisi teenuseid muus vallas.

Pea pooled vastajatest tunnistasid, et oleksid nõus maksma raha lisaks, et saada istmete vahele rohkem jalaruumi ning 90 protsenti küsitletutest ütlesid, et tahaksid mugavamaid istmeid. Rohkem kui kolmandik oleks nõus kukrut kergendama selle eest, et eesoleval istmel ei saaks seljatuge alla lasta. Üle neljandiku oleks nõus maksma selle eest, et nende kõrval olev keskmine iste jääks lennukis vabaks.

42 protsenti uuritavatest kinnitasid, et pagasitasu asemel oleksid nad nõus maksma rohkem selle eest, et lae all olevates kappides oleks märkimisväärselt enam ruumi. Viiendik vastajatest oleks nõus maksma turistiklassis äriklassi tasemel lõuna eest.

Kuigi lennufirmad investeerivad palju tasulise Wi-Fi teenuse väljaarendamiseks, tunnistasid paljud reisijad, et see teenus ei ole nende jaoks tegelikult oluline.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles