Ruhnu lennuvedaja hädas tüssavate reisijatega

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennuk, mis saabus Pärnu lennujaama Ruhnu saarelt.
Lennuk, mis saabus Pärnu lennujaama Ruhnu saarelt. Foto: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Ruhnu lennuliini käitlev Avio OÜ on mures, et broneeringu teinud reisijad ei ilmu kohale ja seetõttu on lennukid pidanud väljuma pooltühjalt või tegema koguni tühilende.

Avio OÜ juhatuse liige Ülo Mell saatis Saare maavalitsusele kirja, milles väidab, et alates mullu oktoobrist on Pärnu- Ruhnu- Kuressaare liinil ootamatult massiliseks muutunud käitumismall, kus end lennule broneerinud isik ei ilmu lennu toimumise ajaks kohale, jättes ka vedajat lennust loobumisest teavitamata.

Sellise käitumisega kaasneb Melli kinnitusel olukord, kus liinil opereeriva lennuki ning kaasatud eelarveliste vahendite kasutamine ei ole optimaalne. «Lennuki keskmiseks täituvuseks liinil on umbes 35-45%. Siiski juhtub, et on lende, eriti riiklike pühade ajal, koolivaheajal jne, millele broneeritakse kõik reisijakohad. Kui siis keegi broneeringu teinuist lennu toimumise ajaks kohale ei ilmu, väljub lennuk pooltühjalt,» kirjutas Mell ning lisas, et selle tulemusena ei tarvitse teised samale reisile soovijad lennukile saada.

Ta tõi ka mõned näited. 25. detsembril lendas lennuk tühjana Ruhnust Kuressaarde, et sealt kaks broneeringu teinud reisijat peale võtta ning need Ruhnu toimetada, kuid Kuressaares reisijad lennule ei ilmunud. Lennuk tegi tühilennu Ruhnu-Kuressaare-Ruhnu, mis läks firmale maksma 846 eurot.

Kuna tegemist oli pühade ajaga ja teisi lende Kuressaare lennujaam sellel päeval teenindama ei pidanud, tulid ka Kuressaare lennujaama töötajad asjata välja. Melli sõnul oleks eelkirjeldatud absurdse ja kuluka olukorra ära hoidnud kummagi kohale mitteilmunud reisija õigeaegne telefonikõne broneeringust loobumise kohta.

Samuti on ette tulnud näiteks seda, et kuuest lennule koha broneerinust tuli tegelikult kohale ainult kaks reisijat. Selliseid näiteid, et lennule broneeritakse koht, kuid kohale ei tulda, on tema sõnul kümneid.

Nii tegi Mell maavalitsusele ettepaneku, et inimene, kes on mitmel korral broneeringu tühistamise reeglite vastu pahatahtlikult eksinud, võiks jääda mingiks perioodiks ilma Ruhnu rahvastikuregistrisse kantud isikutele kehtivast piletisoodustusest.

Ruhnu vallavanem Jaan Urvet ütles Saarte Häälele, et ega ruhnlased tõepoolest oma broneeringuid väga teraselt alati jälgi, kuid selle põhjuseks on sageli ka sel sügisel tavapärasest rohkem ära jäänud lennureisid ja sellest tulenev segadus. «Kui lendu ei toimu, läheb broneering edasi ja alati ei jää need asjad meelde,» põhjendas vallavanem.

Saare maasekretär Jaan Leivategija nentis, et probleem on olemas, sest praeguste ülemäära vabade reeglite tõttu broneeritakse liiga kergekäeliselt, n-ö igaks juhuks.

«Loomulikult ei saa me ühtegi ruhnlast soodustusest ilma jätta, aga peame tõsiselt mõtlema, mida sellise käitumise vastu ette võtta,» lausus maasekretär. Üks võimalus on broneerimine üldse lõpetada või viia sisse kord, et broneering muutub kehtetuks, kui piletit pole näiteks kolm päeva enne lendu välja ostetud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles