Euroopa riigid võistlevad iga turisti pärast: kes reklaamib end südame kujuga, kes on originaalselt lahe

Marian Männi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettekandja Tallinna vanalinnas.
Ettekandja Tallinna vanalinnas. Foto: Bobylev Sergei / Scanpix

Kliki riikidele:

Poolas tuleb kujutlusvõimet kasutada ja Ungaris saad rohkem, kui arvata oskasid. Turismihooaeg on alanud ja riigid meelitavad turiste tunnuslausetega.

(Vaata iga riigi kohta täpsemalt ülevalt kaardilt).

Pea kõikidel Euroopa riikidel on reklaamlause, mille eesmärk on turiste kohale meelitada. Mõne sõnaga peaks tunnuslause kokku võtma riigi kõige tähtsama, kõige parema osa.

Ettekandja Tallinna vanalinnas. Foto:
Ettekandja Tallinna vanalinnas. Foto: Foto: Bobylev Sergei / Scanpix

«Heade üllatuste maa» ja «Welcome to Estonia» - need on kaks Eesti tunnuslauset praegu. Kaks aastat tagasi korraldas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus neljaosalise matrjoškade kampaania.

Aga milliste sõnadega võiksime siia veel turiste meelitada? Kas need tunnuslaused on parimad?

Kirjuta kommentaaridesse.

Brand Estonia reklaammaterjalid. Foto:
Brand Estonia reklaammaterjalid. Foto: Foto: EAS

Rootsi Instituudi esindaja Sergio Guimaraesi sõnul Rootsil ametlikku tunnuslauset polegi. Nii ka Soomel, kus Visit Finland sotsiaalmeedia koordinaatori Eva Kiviranta sõnul kasutatakse Facebookis ja mõnes kampaanias «Soovin, et oleksin Soomes» («I wish I was in Finland») tunnuslauset.

Soome kirjanik mõtles kodumaale ise tunnuslause «Soomlasemaa. Lahe.» (Finnland. Cool.»)
Soome kirjanik mõtles kodumaale ise tunnuslause «Soomlasemaa. Lahe.» (Finnland. Cool.») Foto: Martti Kainulainen/Lehtikuva

Island reklaamib end lausega «Tule ja saa inspiratsiooni Islandilt» («Come and be inspired by Iceland»), ütles väikeriigi promomisega tegelev projektijuht Brynja B. Bjarkadóttir.

Taanis aga suunatakse erinevatesse maailma piirkondadesse erinevad imagokampaaniad. Suhtekorraldaja Anne Marie Barsøe ütles Postimehele, et näiteks Norra jaoks on mõeldud tunnuslause: «Taanis on hea olla norrakas.» («It's nice to be Norwegian in Denmark»).

Just väikestele riikidele on turistide meelitamine oluline. Prantsusmaal ei ole samuti ametlikku üleriigilist tunnuslauset. Kasutatakse vaid nappi «Näeme prantsusmaal («Rendez-vous en France»). Suurriikidel polegi ilmselt mõtet luua ametlikku tunnuslauset kogu riigile, vaid erinevatele piirkondadele eraldi - kuidas sa ikka müüd Pariisi ja Alpe ühe lausega.

Saksamaa reklaamlause on eesti keeles lihtsalt «Reisimaa» (inglise keeles «The travel destination»). Samas algatas Suurbritannia neli aastat tagasi 139 miljoni eurose kampaania, mille tunnuslauseteks olid teiste hulgas «Sa oled oodatud» («You're invited») ja «See on SUURbritannia» («This is GREAT Britain»).

Bosnia ja Hertsegoviina müüb end südame kujuga ja Madalmaad lausega «Originaalselt lahe» («The original cool»).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles