Viimase minuti kindlustus reisitõrgete vastu ei aita

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Enamik eestimaalastest kindlustab end viimasel päeval väljalennu eel, kuid ootamatud reisitõrked võivad tekkida ka varem ja planeeritud reis võib osutuda oodatust kulukamaks.

IIZI Kindlustusmaakleri reisi- ja õnnetusjuhtumikindlustuse tootejuhi Moonika Kaste sõnul võib reisitõrke risk realiseeruda  vahetult pärast lennupiletite ostmist ja majutuse broneerimist. «Näiteks võib tuua kindlustatu enda või tema lähedase haigestumise, lennuettevõtte pankroti või streigi ja ka loodusõnnetused,» ütles ta.

Enamasti kindlustatakse end päev enne reisile minekut (31 protsenti juhtudest), kaks päeva enne reisi (15 protsenti), kolm päeva enne (11 protsenti) või alles väljalennu päeval (11 protsenti). See tähendab, et üle 68 protsendi reisijatest kindlustavad end vahetult enne reisi algust.

Märgatavas vähemuses on need, kes ettenägelikult kõikvõimalike riskide hajutamiseks teevad kindlustuse kümme päeva (vaid 2,5 protsenti) või veel varemgi enne reisi toimumist.

Kaste lisas, et täna ei paku mitte keegi Estonian Airi lendude tühistamise kaitset, kuid need, kes mõned kuud tagasi kindlustuse koos reisitõrke vastava riskiga ära tegid, on selle vastu kaitstud.

Kui lennuettevõte satub raskustesse või toimub streik, siis ei ole kasu viimasel hetkel kindlustamisest.  Kui juhtum on juba toimunud või selle toimumine on kindel, siis ei paku kindlustusseltsid katet. Nii võib tekkida olukord, kus kindlustades viimasel hetkel ei kata selts tekkinud kahjusid ning juba varem ostetud pileteid ja majutust ei kompenseerita.

Streigi ja loodusõnnetuste vastu pakuvad reisitõrke lisakaitse alt katet PZU, Gjensidige, Salva ja AIG. Seesam pakub lisakaitse alt katet loodusõnnetuste, kuid mitte streigi puhul. Lisakaitse peab olema valitud poliisi sõlmimisel. 

Reisikindlustuse saab teha kohe, kui on teada reisile minevad inimesed, täpsed kuupäevad ja tehtud esimesed maksed piletite või majutuse eest. Tähtis on teada, et kindlustus peab kehtima kogu perioodi, alates päevast, mil lahkute Eestist kuni päevani, mil jõuate koju tagasi.

Reisikindlustuse kahjust tuleb kindlustusandjat teavitada esimesel võimalusel. Seda võib teha ka kohe peale juhtumi toimumist veel reisil olles.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles