Lennujaamade turvasüsteemid ei tunne ära võltspomme

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airport workers are seen near the Air France Boeing 777 aircraft that made an emergency landing is pictured at Moi International Airport in Kenya's coastal city of Mombasa, December 20, 2015. The Air France flight from Mauritius diverted and made an emergency landing at Kenya's port city of Mombasa after a suspicious device was found in a toilet, Kenya's head of police and the airline said on Sunday. REUTERS/Joseph Okanga
Airport workers are seen near the Air France Boeing 777 aircraft that made an emergency landing is pictured at Moi International Airport in Kenya's coastal city of Mombasa, December 20, 2015. The Air France flight from Mauritius diverted and made an emergency landing at Kenya's port city of Mombasa after a suspicious device was found in a toilet, Kenya's head of police and the airline said on Sunday. REUTERS/Joseph Okanga Foto: Joseph Okanga/REUTERS

Turvasüsteemid lennujaamades on loodud selleks, et nad tunneksid ära pommi, kuid nad ei suuda tuvastada võltspomme nagu näitas ka Air France’i hädamaandumine Keenias, vahendab Telegraph.

Lennujaamad on jõetud reisijate suhtes, kes smuugeldavad lennuki pardale võltspommi, mis võivad tekitada suurema kaose ja ka hädamaandumise, hoiatavad lennu turvalisuse eksperdid.

Just selline võltspomm sundis nädalavahetusel Air France ’i lennukit tegema hädamaandumist Keenias ning sadu reisijaid evakueeriti. See oli juba neljas, kuid kõige tõsisem, võltspommi skandaal Air France’is mõne nädala jooksul.

Vaatamata sellele, et võltspommid on väga algeliselt ehitatud, koosnedes tihtipeale paarist papitükist, paberist ning kellast, võivad nad põhjustada suurt segadust. Sellegipoolest ei saa keegi keelata selliseid esemeid lennukisse võtmast juba seepärast, et neid ei suudeta lennujaamas leida.

„Reaalsus on see, et lennujaama turvasüsteemid on loodud avastama tõelisi pomme. Nad võivad leida küll pagasist kella, mõned juhtmed ja paar plastikust tükki, kuid häire hakkab tööle alles siis, kui kõik need osad on kokku monteeritud“, ütles lennuturbe firma tegevdirektor Matthew Finn.

Lisaks teeb tuvastamise keeruliseks asjaolu, et võltspommi osad võivad lennujaama tuua mitu erinevat reisijat. Seejärel neid enne lendu kokku panna ei ole keeruline ja takistada on seda ülimalt raske.

Tavaliselt on kõikidel lennufirmadel olemas ka pommieksperdid, kes suudavad lihtsa vaevaga eristada päris pommi võltsist. Samuti üritavad tõelised terroristid oma pomme pigem kuskile ära peita, mitte ei jäta neid avalikesse kohtadesse, kust on neid lihtne leida, lisas Finn.

Air France on viimasel ajal saanud mitmeid libakõnesid, kus teavitatakse mõnest pommist lennujaamas või lennuki pardal. Kuigi enamasti teevad neid kõnesid psüühiliste häiretega või kriminaalsete kalduvustega inimesed, siis on eksperdid ikkagi hirmul, et mõne kõne taga võivad olla ka tõelised terrorirühmitused. Nende eesmärgiks võiks pidada turvajõudude ülekoormamist kõnedega ja pommidega, mis tegelikult inimesi ei ohusta.

Finn lisas, et selline käitumine võib tekitada lennunduses täieliku kaose. Lisaks lendude hilinemisele võidakse mõned lennujaamad täiesti sulgeda, reisijatele tuleb seega maksta kompensatsiooni, leida uued lennud ja meeskonnad peavad tegema ületunde.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles