10 asja, mida sa stjuardesside kohta ei tea

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pardameeskond
Pardameeskond Foto: SCANPIX

Kuigi pardameeskonna töö võib tunduda lihtne ja stressivaba, siis tegelikult on nad valmistunud peaaegu, et kõigeks. 

Stjuuardid ja stjuardessid on põhjalikult koolitatud selleks, et tagada reisijate turvalisus. Lisaks peavad nad nägema ka laitmatud välja ja alati naeratama. Telegraph on Biritsh Airwaysi stjuardessi abiga pannud kokku nimekirja üllatavatest asjadest, mida reisijad tavaliselt pardameeskonna kohta ei tea.

1. Kõigeks valmis - aastaid tagasi jooksis telekas seriaal «Kadunud,» mis rääkis lennuõnnetuse üle elanud inimestest, kes jäid saarele lõksu ja pidid seal ellu jääma. Selleks on valmistunud ka kõik pardameeskonna liikmed. Nad oskavad ehitada katusealust, otsida toitu ning leida joogivett. Lisaks teavad nad kuidas kutsuda abi Arktikal, džunglis, vihmametsas või kõrbes.

2. Kõrgustes vallatlemine - palju liigub kuulujutte selle ümber, kuidas stjuardesside ja pilootide vahelised suhted alati intiimseks kisuvad ning kuidas nad pikki lende vallatledes mööda saadavad. Tegelikult ei vasta see üldse tõele. Enamik pardameeskonda on selleks liiga väsinud või on käed tööd täis. Tegeleda tuleb ikka reisijatega ja kui parajasti oled kellegi okset koristanud ei teki tahtmist kohe amelema hakata.

3. Liigne pidutsemine - jällegi on telesarjadest jäänud mulje nagu pardameeskond muud ei teekski kui pidutseks. Kõik meeskonnaliikmed peavad 12 tundi enne lendu hoiduma igasugustest meelemürkidest ning neid võidakse ka saata kontrolli. Seega ei toimu kunagi päev enne lendu mõnd raju pidu.

4. Kaal - stjuardessid ei tohi kaalus juurde võtta. Tööle tulles antakse neile üks vormiriietus ja kui sa sellesse enam ei mahu, siis suuremat ka ei anta. Küll antakse üks kuu aega, et kaalust taas alla võtta, kui see omal käel selle aja jooksul ei õnnestu, sunnitakse stjuardess liituma kaalukaotusprogrammiga.

5. Laste sünd - kõik meeskonnaliikmed oskavad sünnitust vastu võtta seega kui selline asi peaks lennukis juhtuma, ei ole sünnitav naine kindlasti oma murega üksi. Lisaks oskavad nad lapse eest ka nii kaua hoolt kanda, kui lennuk on maandunud ja vastu tulnud arstimeeskond saab kontrolli üle võtta. Paljud lennufirmad pakuvad lennukis sündinud beebile isegi terveks eluks tasuta lende.

6. Põhjalik testimine - enne igat lendu kontrollitakse pisteliselt meeskonna teadmisi. Kontrolli viib läbi vahetusevanem, kes küsib kaks hädaolukorraga seotud ning ühe meditsiinilise küsimuse. Kui mõni stjuardess ei suuda neile vastata, siis teda lennukile ka ei lasta.

7. Lõõgastumine - stjuardessid teavad kõiki häid kohti kus aega veeta. Mõnikord on nad ühes sihtkohas mitu päeva, mis tähendab, et neil on aega ka natuke pidutseda. Olles korduvalt nendes maailmapaigus käinud, teavad nad kõiki kõige paremaid kohti. Lisaks on nad üsna osavad metsikute pidude korraldajad, mistõttu tasuks vähemalt üritada ka endale peole kutset saada.

8. Erialad - enamik pardameeskonnast on tegelikult mingi muu eriala esindajad. Tihti jõuavad selle tööni inimesed, kes on oma senisest karjäärist tüdinud ning soovivad vahetust.

9. Väljanägemine - stjuardessid peavad alati nägema välja imeilusad vaatamata sellele kui mitu tundi nad juba tööl on olnud või mitu päeva järjest lennanud. Nii on nende soengud ja jumestus alati laitmatud. Lisaks kehtivad karmid reeglid sellele, kui pikk tohib olla seelik või kui kõrged kontsad, milline peab olema huulevärv ning milline küünelakk. Mõned lennufirmad kontrollivad enne lendu oma töötajate rinnahoidjate värvi, et veenduda täiuslikkuses.

10. Nad on kõike näinud - pardameeskond on pidanud toime tulema päris veidrate olukordadega. Nii on nad näinud inimesi, kes hakkavad järsku keset lendu striptiisi tegema, emasid, kes oma last üritavad pagasiriiulisse toppida või inimesi, kes kasutavad hügieenisidemeid näomaskina.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles