Miks on Boeing 747 lennukitel küür?

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
British Airwaysi Boeing 747 lennuk
British Airwaysi Boeing 747 lennuk Foto: Scanpix/AFP

Enamik lennukikeresid on ühtlased ja siledad, kuid Boeing 747 lennukeid on juba aastakümneid kaunistanud küür.

Iseloomulik küür on Boeingu seda tüüpi lennukeid kaunistanud juba 1960. aastatest. Sel ajal lõid maailmas laineid ülehelikiirusel lendavad lennukid, mis võisid reisijad Pariisist New Yorki lennutada vaid mõne tunniga, vahendab Business Insider.

Boeing 747 kulus samaks reisiks aga üheksa tundi, mistõttu kardeti, et varsti on suurte reisilennukite aeg läbi. Seetõttu asus Boeing ette valmistama tagavaraplaani ning muutis oma 747 lennuki kõlblikuks nii reisijaid kui kaupa vedama.

Selleks ehitati lennuki esiosa suureks kaubaruumiks ning avatav lennukinina muutis kauba peale- ja mahalaadimise väga lihtsaks. Kuna kokpit asus aga täpselt nina kohal, oli vaja ümber ehitada ka selle asukoht.

Selleks, et piloodid ikka välja näeksid ja nina avatav oleks, tehti lennukitele teine korrus, kuhu pandi kokpit. Kokpiti taguse ala hõivas aga esimene klass. Tänaseks ei ole Boeing 747 reisijate vedu veel lõpetanud ja ei paista, et see ka lähitulevikus juhtuks.

Küll on aga kasvanud kokpiti taguse ruumi ala, mis on nüüd Boeing 747-8 lennukil sama pikk kui väiksem Boeing 737 lennuk. Hetkel veel on Boeing 747-8 maailma kõige pikem lennuk, kuid käimas on ka Airbusi ja Boeingu vaheline võistlus, kes saab tellimuse uuele maailma pikimale lennukile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles