Monaco: petroseksuaali paradiis

Ylle Rajasaar
, Accelerista vastutav toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Accelerista

Vormel 1 maailmameistrivõistluste kuues etapp sõideti tänavu 25.-28. mail Monacos. Alates 1929. aastast on Monaco vürstiriik maailma kiiremaid autojuhte võõrustanud, tänavugi oodatakse F1 Monaco Grand Prix’le kaugelt üle 100 000 külastaja.

Autohullu jaoks on Monaco tõeline paradiis, kus hea õnne korral (Jackpot? Rikas lesk ja ootamatu armumine?) end pikemaks sisse seada võiks. F1 on vaid üks, ja sugugi mitte kõige vanem võistlus, mida auväärne Automobile Club de Monaco korraldab.

1911. aastast peetava Monte Carlo ralli üks etappe sõidetakse jaanuaris alati siin. Vaid paar päeva hiljem kogunevad ajaloolised sõiduvahendid, et anda korralik lahing Rallye Historique’i nimel. Sel aastal, kaks nädalat enne F1 etappi kihutavad Monaco võidusõidurajal e-vormelid ning sügisel selgub, kes on kõige kiirem ralliäss elektriauto roolis.

Linnalegendi järgi on selles linnriigis iga kolmas vastutulija vähemalt miljonär. See selgitab ka erakordselt kõrget Lambode ja Ferraride kontsentratsiooni linnatänavatel. Place du Casino on üks pop-up autonäituste meeliskohti, meie külaskäigu ajal olid seal väljas haruldased superautod.

Kui Euroopa linnuvaatlejad armastavad Matsalus binokliga bongamas käia, siis agaramad autovaatlejad üle ilma võiksid koguneda hommikuti Monte Carlo kasiino trepile möödasõitvaid neljarattalisi jälgima. Mõne tunniga on aukartustäratav skoor tehtud ja päev kirjas. Pildistamise kohta lubada ei julge, mitte iga eksootilise auto omanik pole nõus oma kallimaga pildile jääma.

Petroseksuaale kõrvale jättes on Monaco miniriik ideaalne perepuhkuse või paariteraapia sihtkoht. Ning kui juba Monacosse minek, võiks plaani võtta kogu Prantsuse Riviera, Nice’ist Cannes’ini. Vaja on aega planeerimiseks, pisut raha ja paremaid riideid ning lennupileteid. Kõik muu on kohapeal olemas.

NICE, REISI ALGUS, LÕPP JA KESKPUNKT

Kõik teed Prantsuse Rivierale algavad Nice’ist ja siin ka lõpevad, kui tulla lennukiga. Monaco on liiga tilluke, et sinna oma lennuvälja mahutada, ainus lennumasin, mis edasi-tagasi saalib, on helikopter. Kuus minutit Provence’i pealinna, mõtelge.

Nice’ist teisele poole jääv Antibes pole palju kaugemal, omakorda Antibes’ist on vaid 10 kilomeetrit filmimekasse Cannes’i. Kellele ja miks peaks olema vaja eraldi lennuvälja, kui on olemas üks, mis kõiki ühendab?

Nice’i lennuväli teeb silmad ette suurele osale Euroopa maandumispaikadest, lennukid tõusevad ja maanduvad mõnekümne sekundi tagant. Vahemeri ümbritseb Pariisi järel tähtsuselt teist lennujaama lausa kolmest küljest, madallend üle vee kõditab nii reisijate närve kui nägijate meeli: kogu tegevus on peo peal, sest lainerite tegevus käib otse linna külje all.

Loe edasi Acceleristast!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles