Peagi on Eestis oodata Hiina turistide arvu mitmekordset kasvu

Johanna Vahuri
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turist Rüütli tänaval.
Turist Rüütli tänaval. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Eesti Turismifirmade Liidu hinnangul kasvab Hiinast pärit turistide arv aastaks 2020 hüppeliselt ning Eestisse jõuab neid kolme aasta pärast vähemalt kaks korda rohkem kui täna.

2016. aastal tegid Hiina turistid kokku 130 miljonit välisreisi, aastaks 2020 prognoositakse reiside arvu väga järsku kasvu umbes 250 miljoni reisini. Sama kasvutempo juures suureneks hiinlaste Eestisse tulemine kaks korda ehk umbes 30 000 turistini aastas.

Ent Eesti Turismifirmade Liidu presidendi Külli Karingu kinnitusel on Eesti potentsiaal tegelikkuses oluliselt suurem.

«EASi ja turismifirmade ligi seitsme aasta pikkune süsteemne töö Aasia turgudel hakkab vilja kandma. Viimase kolme aastaga on hiinlaste arv juba kolm korda suurenenud ning prognooside kohaselt suureneb veelgi – aastal 2020 näeksime Eestis sama palju Hiina turiste kui täna näiteks itaallasi, prantslasi või hispaanlasi,« selgitas Karing. «Alates 2010. aastast on Eesti turismiettevõtted koostöös EASiga käinud igal aastal Hiinas Eesti tutvustamisüritusi korraldamas ning hiljuti Eestit väisanud Hiina ettevõtete suur huvi on käegakatsutav tõestus sellest, et riik ja ettevõtjad on koos targalt tegutsenud.»

Karingu kinnitusel ei ole Aasia ainult Eesti jaoks uus ahvatlev võimalus, vaid väljakutse kogu Euroopale ja Ameerikale, seega tuleb Aasia turgude eripära hästi tunda ja tõsiselt pingutada, et Eestit globaalses konkurentsis pildil hoida.

«Ent Hiinast pärit turistide arv on kogu maailmas kohaliku keskklassi suurenemisest tulenevalt plahvatuslikult kasvamas ja nende Eestisse toomine on oluline, sest Hiina turist armastab reisides palju kulutada,» sõnas Karing.

ETFLi presidendi sõnul on seni tehtud töö hea, ent Eesti turismiettevõtjad ei tohiks jääda juba saavutatule lootma, vaid potentsiaali realiseerimiseks tuleb targalt ja läbimõeldud samme teha.

«Eesti reisiettevõtjad on investeerinud aega ja raha sellesse, et õppida tundma Hiina turistide reisikäitumist, ent siia saabuvate külaliste teenindamiseks saaksime veelgi paremini valmis olla. Kindlasti tuleks Eesti turismiväravad, nagu lennujaam, sadam ja muud transpordisõlmed varustada hiinakeelsete siltidega, sest Hiina turist ei ole harjunud ingliskeelse keskkonnaga ning talle on omakeelsed viidad väga olulised,» selgitas Karing. «Lisaks tuleb tõsiselt tegelda hiinakeelsete giidide välja koolitamisega.»

Hiinlaste Eestisse jõudmisel praegu ja tulevikus on väga suure töö ära teinud EAS, kes on Eestisse toonud kaugturgude potentsiaalseimaid ostjaid, neile atraktiivselt Eestit tutvustanud ning aidanud korraldada ärikohtumisi Eesti turismiettevõtjatega. EASi turismiarenduskeskuse eestvedamisel kohtusid Tallinnas toimunud Baltic Connecting üritusel rohkem kui 50 maailmatasemel Aasia ja USA reisifirmat kohalike turismiettevõtjatega, et tutvuda sihtkohaga ja sõlmida ärikontakte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles