Tragöödia Tenerifel: keegi ei arvanud, et puhkus võib niiviisi lõppeda (4)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tenerife rand.
Tenerife rand. Foto: Menendez/SIPA/Scanpix

«Teadmatus hukutas meid, ookeaniga nalja ei tehta,» kommenteeris 14. jaanuaril Tenerifel kahe lätlase elu nõudnud tragöödiat Valeri, üks kannatanutest. Tema ja ühe naise tõmbasid päästjad ookeanist helikopterisse elusana.

«Noormehed, kes hukkusid, tegelikult ei supelnud, nagu kirjutatakse Hispaania ajakirjanduses, vaid päästsid mind. Mina olin see, kes läks supluskohta, kui äkki jõudsid sinna tormilained. Enne seda oli olnud suhteliselt vaikne. Hakkasin appi hüüdma ning mu sõbrad – Andrei, Aleksei ja tema naine Ljudmila – tormasid mind päästma,» rääkis Valeri.

Mehe sõnul appitõttajad teadvustasid ohtu ning sellepärast ei hüpanud vette, vaid laskusid trepist ning ulatasid talle käe, vahendab Rus.Postimees portaali TVNET.

«Andrei isegi tõmbas mu trepile, kuid kohe paiskas laine meid tagasi. Aleksei seisis teisel astmel, et mind kinni püüda, kuid ta ei märganud, kui tuli suur laine, mis tõstis ta üles ning paiskas supluskohta, kust tal ei õnnestunud enam välja pääseda. Tema naine Ljudmila seisis samuti trepil ning üks laine jõudis temani selja tagant, paisates ka tema eemale. Laine kandis Ljudmila ookeani, aga ta jäi ellu – ka temal vedas,» meenutab Valeri.

Supluspaigas, kuhu lätlased tormilainete poolt kanti, polnud piiret, nagu tavaliselt tormi ajal, vaid see oli avatud. Valeri sõnul polnud samuti antud hoiatust, et ei tohi supelda.

«Neid laineid on raske ette aimata. Neid võib 10 minutit mitte olla, aga 15 minuti pärast tuleb terve seeria laineid – sett, nagu ütlevad surfajad. Meie sattusime sellesse lõksu, arvates, et kõik on rahulik, kuid jõudis kohale sett kuuest hiiglaslikust lainest, mis uhtusid meid minema,» ütles Valeri.

Tema sõnul ükski lätlastest ei uppunud, sest nad olid väga head ujujad – hoopis lained lõid nad vastu kive surnuks.

Lätlane rääkis, et pool tundi pärast seda, kui lained olid nad ookeani kandnud, jõudis kohale helikopter ning nad tõsteti veest välja. Esmalt tõmmati välja hukkunud, sest püüti neid elustada, kuid see ei õnnestunud. Seejärel päästeti alajahtunud Ljudmila ja Valeri.

Lätlased olid rannas olnud kuuekesi. Valeri naine ja Aleksei laps jäid tragöödia hetkel randa. Seltskond oli tulnud spetsiaalselt Tenerife põhjaossa San Juan de la Rambla randa, et nautida sealseid arvukaid ujumiskohti. Koha valis välja Andrei Titov, kes oli nende kohta lugenud ning tahtis neid sõpradele näidata. «Mõtlesime, et võimaluse korral lähme ujuma, kuid supluskohas mõtlesid sõbrad ümber. Neile tundus, et see on liiga ohtlik ning ujuma läksin ainult mina. Tegelikult olen ainult mina juhtunus süüdi, kuid ma ei teadnud sealse ilmastiku eripärasid ning hispaania keelt ei räägi. Selline asi juhtus minuga esimest korda elus. Kui parimad sõbrad kaovad, maailm hägustub,» tunnistab Valeri.

Lätlased puhkasid saarel juba 12. päeva ning pidid järgmisel päeval Riiga tagasi pöörduma. Tagasi sõitsid vaid kolm – Aleksei naine jäi Tenerife haiglasse, sest tema kopsudes on vett ning arstid ei kirjutanud teda veel välja. Valeri lasti haiglast kiiresti välja, tema pääses vaid põrutuste ja kriimustustega.