Eastern Airlines esitleb: need naised on tõelised luuserid

Dagmar Lamp
, Sõbranna.ee ja teemaveebide osakonna juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Easterni reklaamkampaania
Easterni reklaamkampaania Foto: Kuvatõmmis

Kuigi ka tänapäeval leidub reklaamides piisavalt seksism, siis vaid mõnikümmend aastat tagasi olid asjad kordi hullemad. Eastern Airwaysi reklaam 1967. aastast on üks parimaid näiteid.

«Päris head, kas pole? Ka meie tõdeme seda. Ja nad on ilmselt piisavalt head, et saada ükskõik millist töökohta,» on kirjas Easterni reklaamplakatil, millel ilutsevad nukrate nägudega naised. «Aga nad ei sobi Eastern Airlinesi stjuardessideks.»

Reklaamis kirjeldatakse, kuidas endale töötajaid valides valitakse vaid 20 naisest üks, kes on sobilik. «Kui asi oleks vaid välimuses, polekski [õige naise] valimine nõnda raske. Muidugi, me tahame, et nad oleksid ilusad... kas seda ei taha ka teie? Me vaatame tema nägu, meiki, jumet, figuuri, kaalu, jalgu, rõivastust, küüsi ja juukseid.»

Kuid see pole veel kõik, kiitles Eastern. «Me räägime. Me kuulame. Me kuulame tema häält ja kõnet. Me hindame tema isiksust, tema kavatsusi, tema küpsust, tema entusiasmi, tema vastupidavust,» rõhutas reklaam. Eastern nimelt ei tahtnud, et nende stjuardessid oleksid klientide küsimuste osas kannatamatud või nende teenindamise osas hooletud - selle probleemi vältimiseks öeldaksegi nii paljudele «tüdrukutele» ära.

Videoreklaamis on näha, et neile ei sobi naised, kes on abielus, kellel on prillid, kellel on poisipea, kes on liiga noored või liiga lühikesed... «Jah, see teeb meie töö raskemaks,» on praktiliselt kuulda Easterni rasket ohet. «Aga see teeb teie lennu palju lihtsamaks.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles