Lennukite pidevalt kõikuv õhutemperatuur ajas lennusaatjatel närvi mustaks

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: matej kastelic / PantherMedia / Scanpix

Kõik lennukiga lendajad teavad, et pikkadel lendudel kipub õhk alati olema  kas liiga jahe või liiga palav. Lennusaatjate ühing asus lõpuks probleemi vastu võitlusse.

Lennuki salongipersonal teab paremini kui keegi muu, kui ebamugav võib lennukiõhk olla, kirjutas Conde Nast Traveler. Küll on seal liiga palav, mis paneb reisijad närviliselt pea kohal olevat konditsioneeri nuppu kruttima, või on liiga külm, mistõttu külmetavad varbad ja sõrmed isegi pärast enda tekiga katmist. 

Lennusaatjate ühing AFA, mis ühendab 50 000 lennusaatjat 20 lennufirmast üle maailma, algatas rakenduse nimega 2Hot2Cold, mis on mõeldud nii salongipersonalile kui ka reisijatele pardal oleva õhutemperatuuri raporteerimiseks. Selle eesmärgiks on veenda USA ning miks mitte ka teiste valitsuste transpordiosakondi kehtestama kõigil lendudel õhuregulatsioonid.

AFA esindajate sõnul ei seisne õhutemperatuuri kõikumise probleem lennukis mitte ainult mugavuses. «Ekstreemsed temperatuurid mõjutavad samuti kabiini opereerimist ning vähendab salongipersonali tähelepanu ja teadlikkust võimalikest turvaohtudest, lisaks tõstab see stressitaset, mis võib viia ärrituseni ning isegi meditsiiniliste hädaolukordadeni. See võib põhjustada lennujaama tagasipöördumist ja muid katkestusi,» kirjutas ühing rakenduse avalikkusele esitlemisel.

Kuigi reisijad saavad tõenäoliselt hinnata vaid, kas lennuk on liiga külm või liiga palav (sest kes ikka reisib termomeeter käekotis), siis lennusaatjate ühing jagab salongipersonalile 60 000 termomeetri võtmehoidjat, et nad saaksid täpselt lennukite õhutemperatuuri mõõtma hakata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles